hydraulische leiding koppeling

Beste CTh-ers,

Onlangs ontwaarden Marco en ondergetekende bij mijn TR6 (PI) een dunne kunststofleiding tussen koppelingscilinder en mechanisme onder de auto, zonder koppelstukken, aansluitmoeren e.d. Zo op de aansluitnippel. Toen ik bij mijn onderdelenleverancier informeerde zei die tot mijn verbazing: hoort zo, kun je zo laten, leiding is op nippels geperst. Omdat we gezien de hydraulische druk die erop komt ernstige twijfels hebben hoor ik graag hoe dat bij andere auto's geregeld is? En ervaringen/adviezen?

Dank en tot ziens bij de evenementen, Fritzz

Kunststof koppelingsleiding

Deze leiding zit ook in de Triumph 2000/2500. Ik dacht ook in de 1300/1300TC en ook de Dolomite. Die kun je echt wel vertrouwen. Er is ook een reden om kunsstof te gebruiken: De motor beweegt t.o.v. de statische hoofdkoppelingscylinder. De flexibele leiding vangt deze beweging goed op.

koppeling hydraulische leiding

Zo'n 'directe' fitting aan een kunststof leiding herinner ik me van de koppelingsbediening bij een morris marina. Het is een fenomeen van de technische ontwikkelingen die steeds verder gaan.