Meer informatie

 Hallo,

 

Ik ben Heidi en ik heb net een Standard Vanguard uit 1948 gekocht in nog geheel te restaureren staat.

Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe ik meer informatie over mijn auto kan vinden aangezien degene van wie ik de auto heb gekocht me er niet veel over kan vertellen want die heeft hem ook maar bij iemand uit een schuur, hij begreep dat hij wel op NL kenteken is geweest maar de RDW kan er niks over vinden.

Wie kan mij verder helpen ?

Groetjes Heidi.

 

Standard Vanguard

Ach, Heidi, wat leuk. Is dit de auto uit Zierikzee? Het moet mogelijk zijn om -in overleg met de RDW- nu eerst de goede dingen te doen om de auto straks inderdaad op kenteken te kunnen krijgen. Voor zover dat in mijn vermogen ligt wil ik je daarin graag op weg helpen. Kan je aangeven in welk deel van het land je woont? Ik woon in Utrecht.

Op www.ncad.nl van het Nederlands Centrum voor Auto Documentatie vind je hun contactadres. Zij hebben in hun collectie een klein boekje van Olyslager over de Standard Vanguard. Meneer Olyslager schreef in de zestiger, zeventiger jaren technische handboekjes voor mensen die zelf het onderhoud van hun auto wilden doen. Dit boekje kost bij NCAD maar enkele euro's. Het navragen waard.

Een paar jaar gelden schreef ik een verhaal over een Standard Vanguard die geadverteerd werd door een autohandelaar in Brabant. Zie bijlage. Hij heeft de auto intussen technisch in orde gemaakt en staat nog steeds te koop.

De club heeft een RDW bestand van 2008 waarin ook enkele Standard Vanguard's staan met gegevens van de eigenaren (toen). Mogelijk woont iemand van hun bij je in de buurt.

De bijlage die je bij je bericht zet krijg ik niet 'open'.

 Hallo Fournier, Dit is de

 Hallo Fournier,

Dit is de auto uit zierikzee ja, ik woon in de kop van Noord-Holland vlakbij de afsluitdijk.

Ik ben inmiddels zover dat ik weet hoe ik een kenteken op de auto kan krijgen maar omdat de vorige eigenaar er van overtuigd was dat er een nederlands kenteken op heeft gezeten hoopte ik het originele kenteken er op terug te kunnen krijgen maar bij de RDW kunnen ze de auto niet vinden in het register, ik moet nu de auto ophalen en zorgen dat ie goed gangbaar is zodat hij van de kar kan rollen en dan kan ik voor kentekenregistratie naar de RDW in Amsterdam ( dat is bij ons het dichtste bij ) en BPM aangifte ( kost niks maar moet wel aangifte doen ).

Het boekje van Olyslager is inmiddels al in mijn bezit ( ik heb er twee besteld, een voor straks in de garage en de ander om knap te houden ).

Ik kan trouwens ook helaas jou bijlage niet openen ( krijg dan een nieuwe internetpagina met daarin alleen Forbidden ).

Ik ben er inmiddels wel achter via het commissienummer via de Engelse Standard Club dat mijn auto van tussen Juli 1948 en Oktober 1948 is, maar heel veel verder kom ik niet over de geschiedenis van mijn auto.

 

Standard Vanguard

Avontuurlijk hoor! Ga je binnenkort trouwen, of zo? Het is echt een auto om bij zo'n gelegenheid me voor de dag te komen. Deze keer kan ik de foto die je bij-laadde wel openen. Ik zie dat deze wagen lager op de spartborden knipperlichtjes heeft; dat was niet bij de allereerste modellen.

In de afgelopen jaren heb ik verschillende dingen van het internet geplukt aan informatie over dit type. Als je dat ook wlt hebben, gebruik dan mijn club-mail adres om jouw e-mail adres op te geven, dan zend ik je een en ander. spitfire-mk4@triumph.nl

Wanneer ga je hem halen?

Ophalen

 Als het goed is ga ik hem volgende week ophalen, denkelijk woensdag 17 April.

 

Standard Vanguard

Missie geslaagd?

Ophalen Vanguard

 Hallo Fournier,

 

De auto hebben we helaas nog niet op kunnen halen doordat mijn man met blaaskanker leeft en gister zijn eerste chemo heeft gehad, maar we zijn inmiddels wel een stapje verder gekomen met de vorige eigenaar want die heeft vermoedelijk de oude eigenaar van de Vanguard gevonden, dus even afwachten nog : )

Maar we hopen hem wel gauw op te kunnen halen de auto zodat we er aan kunnen gaan beginnen.

 

Vanguard

Zo; de 'gewone' dingen des levens' gaan jullie ook niet voorbij. Wel heel interessant dat mogelijk de vorige eigenaar in beeld komt. Je bent toch altijd nieuwsgierig naar de geschiedenis van zo'n klassieker. Ik kan me voorstellen dat jullie de auto liefst maar in huis hebben. Wanneer het te inspannend zou zijn voor de chauffeur om zelf te rijden wil ik wel achter het stuur. Op maandag, dinsdag en donderdag ben ik vrij gewoonlijk.  De andere dagen loop in mijn bezorgronde voor Postnl. Ik zou ook graag een verhaal over jullie aanwinst willen schrijven voor ons clubblad. Als ik meega naar Zierikzee kan ik het een met het ander combineren.

Definitief

Nou het is nu eindelijk definitief, zaterdag 11 Mei gaan we mijn Standard Vanguard in Zeeland ophalen, ik heb er heel erg naar uitgekeken om eindelijk aan hem te kunnen beginnen, kunnen we de schade eerst erger maken door hem totaal uit te kleden en dan vanaf het begin weer op te bouwen.

En ik ben inmiddels heel nieuwsgierig gemaakt door de verkoper van mijn Vanguard want die heeft de oude eigenaar van de Vanguard gevonden die hem zelf toen ingevoerd heeft, diegene is nu op zoek of hij het oude kenteken nog kan vinden of andere dingen zoals oude foto's waar het kenteken op staat van de auto want bij de RDW kwam ik in ieder geval niks verder met het bodynummer en commissienummer van de auto, en of er nog ergens een chassisnummer in de auto zou moeten staan kan ik nergens terug vinden, ik kan alleen terugvinden dat het commissienummer het chassisnummer zou zijn, dus we zullen afwachten : )

 

Vanguard

Goede reis en welthuis!

Ga je, voordat je de auto 'uitkleedt' eerst langs bij de RDW om de authenticiteit van de wagen vast te laten stellen. Dan heb jej later met de 'toelating' van de auto minder kans op problemen doordat men de identiteit van de wagen in twijfel trekt.

Authenciteit

Hallo Wim,

Ik stond in twijfel wat we zouden doen, eerst zo snel mogelijk naar de RDW, of eerst opknappen.

Ruud heeft de auto op dit moment op de kar staan en is onderweg terug naar huis, en de oude eigenaar is op zoek naar de invoerpapieren van de auto, hij schijnt nieuw te zijn gekocht in Belgie en later ingevoerd in Nederland.

Het enigste wat ik vreemd vind is dat ik gelezen had dat de Standards die in Belgie zijn gemaakt de plaat met comissienummer er op, er op staat dat hij uit Belgie komt en dat alleen diegene die echt uit Engeland komen op de plaat Coventry hebben staan ( die van mij heeft dus Coventry er op staan ).

Ik zag ook in het register bij de Vanguards een chassisnummer staan terwijl ik had begrepen dat het commissienummer het chassisnummer is, dus ik vroeg mij af of er ergens anders in de auto dan een chassisnummer zou moeten staan ?

Maar de authenciteit vast laten stellen is dus wat anders dan de auto voor toelating naar de RDW brengen ? de RDW vertelde mij dat ik met de auto naar hun toe moest komen en dat dan de toelating in orde werd gemaakt en dat ik daarna naar het belastingkantoortje moet om aangifte BPM te doen ( die overigens niks kost ) voor de administratie.

Groetjes Heidi.

P.s. Ben overigens heel erg blij dat hij nu eindelijk deze kant op komt, eindelijk er aan beginnen.

 

 

identiteit vaststellen

Wanneer je onderstaande regel invult als adres op het internet, krijg je de informatie die nu van belang is.

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-rep...

Bij dit vooronderzoek krijg je zekerheid dat de auto geaccepteerd wordt bij de keuring na de restauratie. De hoofdcomponenten worden geplombeerd en deze 'zegels' moet je tijdens de restauratie heel laten.  Dan is het alleen nog een kwestie van een keuring volgens apk termen en je auto kan op kenteken worden gezet.

Eindelijk !!!!

 Nou mijn Vanguard is dan eindelijk hier thuis bij ons in Noord-Holland vanuit Zeeland