Nog in Nederland

Wat is er nog in Nederland?

Model Aantal (stand 2016)
GT6 (Mk1) 38
GT6 Mk2 en GT6+ 50
GT6 Mk3 62
Totaal geregistreerd in register CTH: 163 (13 type niet bekend), waarvan 34 originele Nederlandse registraties.

Buiten deze aantallen zijn er ongetwijfeld nog GT6sen die niet bekend zijn bij het register. Hierbij de vraag aan de huidige eigenaren: Meld u aan bij het register. Het verplicht u tot niets, maar helpt ons wel om bij te houden hoeveel GT6sen er nog zijn in Nederland en indien mogelijk elkaar te helpen om deze Triumphs rijdende te houden.

Carosserienummers/Commissienummers

In alle Triumph GT6 modellen is een type plaatje met commissienummers aangebracht op de zijkant van het schutbord (voor het portier), dit bestaat uit nummers en letters hier onder even een paar voorbeelden zodat je dat voor je zelf kan uitzoeken, deze nummers staan ook beschreven in de werkplaats handboeken die er zijn van diverse uitgevers.

Voor het chassisnummer komt soms het nummer 1 voor (dus chassis nummer 1 KC XXXX L). Dat duidt erop dat de auto in België geassembleerd is. Triumph exporteerde namelijk complete kits in onderdelen die in het land van bestemming in elkaar gezet werden. Vaak om belasting technische redenen. Die kits noemen we CKD of SKD kits: Completely Knocked Down en Semi Knocked Down. De volgende codes komen voor:
  1 = België
  2 = Australië
  3 = Nieuw Zeeland
  4 = Zuid-Afrika
  5 = Malta
  6 = India
  7 = Ierland
  8 = Filippijnen
  9 = Peru
10 = Portugal
11 = Israël
 
De L aan het einde van het chassisnummer betekent dat het een Links gestuurde auto betreft. Een O aan het einde betekent dat de auto overdrive affabriek had.

Buiten het commissienummer staat er ook vaak nog een paint en trim op het plaatje. Paint wil zeggen de kleur van de body en trim wil zeggen de kleur en uitvoering van bekleding. Het paintnummer bestaat uit twee cijfers, Het trimnummer bestaat uit twee cijfers en betreft dan een soort skai-uitvoering, maar kan ook uit gebreid zijn met de letter H (leer).