Technische gegevens

1800 Town & Country Saloon (1946 – 1949) 
   
Maten en gewichten  
Lengte 4,45 m  
Breedte 1,61 m
Hoogte  1,60 m
Wielbasis 2,74 m
Spoorbreedte voor 1,28 m
Spoorbreedte achter 1,39 m
Gewicht rijklaar 1285 kg
Bandenmaat 5.75-16
   
Motor  
Materiaal gietijzer
Aantal cilinders 4 in lijn
Boring    x slag 73 x 106 mm
Cilinder inhoud 1776 cc
Compressie verhouding 6,7:1
Klepbediening kopkleppen
Vermogen 63 pk bij 4500 rpm
Koppel 12,5 kgm bij 2000 rpm
Carburatie Solex, enkelvoudig
   
Overbrenging  
Aantal versnellingen 4
Schakelwijze stuurversnelling
Aandrijving achterwielen
   
Wielophanging  
Voorwielophanging onafhankelijk met dwarse bladveer
Achterwielophanging starre as met bladveren
Schokdempers armschokbrekers, voor en achter
   
Remmen  
Voor trommelremmen
Achter trommelremmen
   
Carrosserie  
Constructiewijze coachbuilt carrosserie (aluminium panelen op essenhouten frame), gemonteerd op buizen chassis
   
Prestaties  
Topsnelheid 120 km/u
Acceleratie 0 – 80 km/u 18,7 sec
Acceleratie 0 – 100 km/u 29,1 sec
   
Prijs 927 Pond (april 1947)
   
Produktie aantallen 4.000 stuks
   
Chassisnummer TD....

Het chassisnummer (commission number) bestaat achtereenvolgens uit bovenstaande prefix letters, het produktie volgnummer en de saloon-aanduiding DL (bij linksgestuurde auto’s LDL)
 

2000 Saloon (maart – oktober 1949)      
Als 1800 Saloon, behalve:  
   
Motor  
Boring    x slag 85 x 92 mm
Cilinder inhoud 2088 cc
Vermogen 68 pk bij 4200 rpm
Koppel 14,6 kgm bij 2000 rpm
   
Overbrenging  
Aantal versnellingen 3
   
Prestaties  
Acceleratie 0 – 80 km/u 19,8 sec
Acceleratie 0 – 100 km/u 30,0 sec
   
Produktie aantallen 2.000 stuks
   
Chassisnummer TDA...

 

2000 Renown mk1 (1949 – 1951)        
 
Als 2000 Saloon, behalve:  
   
Overbrenging  
Aantal versnellingen 3, overdrive optioneel vanaf juni 1950
   
Wielophanging  
Voorwielophanging onafhankelijk met schroefveren en draagarmen
   
Carrosserie  
Constructiewijze coachbuilt (aluminium panelen op houten frame) , op kokerbalken chassis
   
Prijs 991 Pond (februari 1950)
   
Produktie aantallen 6.501 stuks
   
Chassisnummer TDB...

 

2000 Renown mk2 (1952 – 1954)           
Als mk1, behalve:  
   
Maten en gewichten  
Lengte 4,60 m
Wielbasis 2,82 m
   
Produktie aantallen 2.800 stuks
   
Chassisnummer TDC...

 

Triumph Limousine (1951 – 1952)           

De Triumph Limousine heeft een separatiewand tussen voor- en achterbank. De technische gegevens komen grotendeels overeen met die van de 2000 Renown mk2. Totaal 190 stuks geproduceerd.