inhouden dolomite sprint in bochten naar links

Hallo triumph liefhebbers, ik hoop dat jullie een antwoord hebben op mijn probleem. Ik heb een dolomite sprint uit 1978 met 87000 mijl op de teller. Als ik met de auto stevig doorrij en een linker bocht moet maken, bijvoorbeeld bij een rotonde, dan begint de auto in te houden. Bij het rijden van een bocht naar rechts heb ik daar geen last van. Dan reageert de auto goed op het gas, ook bij rechtuitrijden.

Ik heb de benzineslang aansluitingen gecontroleerd, er zit een nieuwe brandstofpomp in. De rubberen inlaatrubbers naar het inlaatspruitstuk zijn vervangen. De vlotterkamers gecontroleerd en schoongemaakt. De zuigers van de carburateurs en de naalden ook. Tot nu toe heeft niets geholpen. Misschien weten jullie de oorzaak. alvast bedankt.

Jaap

 Mooi dat het weer opgelost

 Mooi dat het weer opgelost is! Nu gaan met die dolle meid!

inhouden dolomite sprint in bochten naar links

Heren, alvast bedankt voor de snelle reacties en jullie suggesties. Ik heb die vandaag stapsgewijs opgevolgd. Helaas zonder resultaat. Alle massa verbindingen gecontroleerd en een directe draad van accu naar bobine aangebracht, en dat was het ook niet. De wielen lopen niet aan, motorrubbers zijn ook goed, alleen die bij de overdrive lijkt iets minder, maar niet echt schokkend. De vlotterkamers nogmaals geinspecteerd, de asjes lijken mij goed en de vlotters en -naalden bewegen soepel. De benzine leiding tussen pomp en vlotters ook maar even doorgespoten met perslucht.  Ik hoor ook geen gekke geluiden en als de auto uit de bocht gekomen alweer rechtuit rijdt , houd hij nog steeds in en reageert niet op het verder indrukken van het gaspedaal. Pas na een aantal seconden reageert de auto weer normaal.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties. Mvg Jaap

inhouden dolomite sprint in bochten naar links

Heren, vanmiddag nieuwe vlotters en vlotternaalden gehaald bij Nico Baas,en gemonteerd. En het probleem is weg! Ik had bij een proefrit daarvoor de vlotteroverloopslangetjes aan het eind voorzien van 2 met ty-rap vastgemaakte boterhamzakjes. Ik rook na de proefrit daarvoor een brandstoflucht maar kon geen lekkage vinden. Toen weer een proefrit en ja hoor, 1 zakje zat vol benzine en in het andere een klein beetje. De oude vlotters goed vergeleken met de nieuwe en toen bleek er van 1 het lipje tussen de 2 as-oogjes half weggesleten te zijn. Ook zat het huis van 1 vlotternaald niet vast. Toen nog even de jets doorgeblazen, alles weer gemonteerd en een nieuwe proefrit gemaakt. Nu geen problemen meer met de linker bochten en de zakjes bleven droog. De auto rijdt weer als vanouds.

Bedankt voor de tips, mvg jaap 

 Klinkt wel bekend, heb je de

 Klinkt wel bekend, heb je de speling op de asjes van de vlotters bekeken? bij mij kwamen de vlotters klem te zitten door de middelpuntvliedende krachten, verder kan speling op de as van de ontsteking, zelfde effect hebben. En ook misschien iets in je tank wat voor de pickup schuift in linkse bochten?

Niet iets als een wiellager

Niet iets als een wiellager die wat losser is die veroorzaakt dat de rem wat aanloopt?

Echt de motor inhouden?  Wellicht is het iets zoals motor ophang punten versleten/slap.  Op de moment dat je naar links gaat zal de motor graag naar rechts willen gaan. Dit kanteling kan ervoor zorgen dat een twijfelachtig/slechte massa kabel wat meer weerstand geeft.  Meer weerstand door slechte contacten kan leiden tot een zwakke vonk dat op zijn beurt tot een inhoudend motor leidt.

 

Julian

Ik heb vergeten wat toe te

Ik heb vergeten wat toe te voegen.  Het klinkt als de motor inhoud op het moment van de harde bocht naar links nemen.  Dit duid meer richting een electrische oorzaak.

Een brandstof probleem zou nog kunnen, maar hoe weet ik niet zo.  Dollys hebben SU carbs?  Heb hier net te weinig kennis over.  Wel is zo dat het brandstof toevoer naar de carbs niet kan zijn.  Redenering is dat dan de motor pas gaat inhouden op het moment dat de vlotter kamers leeg raken - en dit is wel een goed stuk na de bocht.

 

Julian

 Is inhouden hetzelfde als

 Is inhouden hetzelfde als tijdelijk stilvallen? Als je de bocht uitgaat pakt hij dan weer op? In dat geval is het electrische probleem zeer waarschijnlijk. Dit had ik ook bij mijn TR6. Door een beweging van de auto (in  mijn geval naar rechts) ontstond er een onderbreking in de voeding en viel hij even stil.

Je kan even een aparte voeding naar de boubine leggen en wat extra massadraden voor de foutanalyse