Een nieuwe Vitesse 1600 uit 1966

 In aantocht, een Vitesse 1600 uit jan 1966, in de opbouwfase. Moet nog op kenteken worden gezet.

BijlageGrootte
triumph eindelijk thuis 001-3.JPG391.21 KB
triumph eindelijk thuis 002-2.JPG362.2 KB
triumph eindelijk thuis 003-2.JPG357.77 KB

eindelijk thuis

Ach, hoe maagdelijk. Maar de meest aanlokkelijke fase breekt nu aan. Hoe is het? Kan je er alleen 'buiten de normale werktijd' aan werken, of heb je meer armslag.

Vitesse 1600 - 1966

 Op dit moment heb ik er tijd voor. Probeer zoveel mogelijk zo gestructureerd mogelijk te werken, nu eerst de motor erin plaatsen (nw. zuigers, gehoond onderblok, nw. nokkenas, krukas etc.) met de versnellingsbak: er hing een 1600-bak achter een 2-liter (Engelsen!!), is nu een 2-liter bak geworden met overdrive.

Daarna eerst naar de RDW voor chassisnr. (was Engelse auto, nu linksgestuurd gemaakt op nw. chassis) en dan verder met de opbouw. Wordt een saloon, want zo is ze geboren in 1966, maar probeer zoveel mogelijk open en bij mooi weer te rijden. Er zat ook een Tristan-opbouw bij, maar dat is niet de fraaiste aanblik, maar wel weer weinig voorkomend in NL.

Een Vitesse erbij

Graag ontvang ik, als registersecretaris, zoveel mogelijk gegevens (chassisnummer, motornummer, bodynummer, etc.) van deze fraaie nieuwe aanwinst voor het register! Leuk dat je de originele bouw als Saloon trouw wil blijven (ik ben zelf een Saloon liefhebber)! Mocht je behoefte hebben aan advies, (digitale versies van) boeken, laat het mij weten.

Veel succes!

Onno