bouten remklauwen

Ik moest de remklauwen van mijn TR6 uit elkaar halen omdat ik de remzuigers er niet uit kon krijgen. Maar ik kan nergens vinden met welk moment ik die vier bouten moet aandraaien. Heeft iemand een idee met welke kracht dat moet gebeuren?

 

Alvast bedankt voor de reactie.

Koos

bedankt voor de info

Bedankt voor de info, met de voorgestelde momenten aangedraaid. De ijd zal leren of het goed gaat.

Koos

Ondanks het feit dat er wordt

Ondanks het feit dat er wordt overal geadviseerd de remklauwen niet te splitsen, is het wel degelijk door velen gedaan, ikzelf ook.  Als dat werkelijk zo een slecht idee is, waarom vinden we die ene rubber ringetje in revisiesets?  Nu is het advies vaak wel nieuwe bouten te gebruiken.

Ikzelf  heb gewoon de oude bouten weer gebruikt en goed vast gedraaid.  Welk moment kan ik niet zeker zeggen maar schat het rond de 60-70lbs.ft.

 

Julian

aanhaalmoment

ik vind op www.bucketeyetriumphs.org/technical het volgende:

I then inserted a new seal (Moss part # 583-820) in the passage between the two halves of the caliper and bolted the two halves together.    I found the little seals listed in the moss TR2, 3 & 4A catalogue.   On the same page as the seal was the following caliper tip:  Girling "split" calipers should not be separated for any reason.  They were not designed for separation and reassembly and proper torque specifications are not known, other than the inner and out bolts are torqued differently.     The inside bolts are 7/16" diameter and the outside bolts are 3/8" diameter.   I torqued the outside 3/8" bolts to 40 ft-lbs and the inside 7/16" bolts to 70 ft-lbs.  I then coated the bleed nipple threads with rubber grease, screwed it into position and covered the end with a new cap from the rebuild kit.