Nog een keer remmen en een carb overhaul

 Beste,

Ik ben bezig met een remrevisie van mijn Spit 1500 (zie ook het topic remvloeistof). De schijven ga ik vervangen. Is het raadzaam om over te stappen op grooved en drilled remschijven? Kan iemand mij vertellen hoe de zgn. Greenstuff remblokken bevallen? Merk je verschil in remvermogen etc. etc. 

Vooralsnog denk ik erover om weer standaard schijven te monteren en die te combineren met zgn. Greenstuff remblokken. Goede gedachte? Ben erg benieuwd naar een ieders ervaringen!

Dan een ander onderwerp; Mijn wax-stat carb zijn ook toe aan een revisie. Is het raadzaam om de carbs om te bouwen naar standaard jets? Ook nu hoor ik graag jullie ervaringen en ideeën hierover.

Zie uit naar jullie reacties.

Groet, Han.

 

 

Re: private investigator nevada glasgow oklahoma prisoner inform

ESPN radio host Dan Le Batard pestered MLB commissioner Rob Manfred on Wednesday with questions about the sale of the Miami Marlins and baseball's treatment of fans in South Florida.wholesale baseball jersers
The interview came as many around baseball are upset with the Miami Marlins' minnesota twins jersers offseason.
After a group headed by Derek Jeter and billionaire Bruce Sherman bought the team for $1.2 billion, Miami traded away reigning NL MVP Giancarlo Stanton and All-Star outfielder Marcell Ozuna for relatively modest returns.
The Marlins' moves, which ownership has deemed necessary for rebuilding, have been widely criticized as shameless cost-cutting by fans, media and even agents—Scott Boras called the organization a miami marlins jersers "pawn shop."
Before the interview started, Le Batard, a fiery personality who also co-hosts ESPN's "Highly Questionable" television program, told listeners that he was bothered by South Florida's getting "bleeped" by the MLB and warned that the interview oakland athletics jersers wouldn't be conducted in the his normal congenial tone.
Le Batard not hold back with his tone nor line of questioning and appeared to grow frustrated with the commissioner's answers.
The entire lead-up and full interview can be listened to here.
"South Florida is really mad," Le Batard told Manfred at the beginning of the interview, "baseball has been really bad to South Florida for many years, and I don't believe that baseball deserves a single customer in South Florida."
Manfred responded by pointing out that the Marlins have won two World Series titles and that many markets would trade for that.
Le Batard essentially ignored that comment before asking whether Manfred was aware of Jeter's plan to trade players and cut payroll, and he demanded a yes or no answer when Manfred started his answer with "it's interesting..." That's when the interview got a bit testy.
"I'm not gonna be deposed like this is some adversary thing.
You wanna ask me some questions, I'll answer them the way I want to answer them.
If chicago white sox jersers that's not enough, we can move on," Manfred said in a tone that suggested annoyance.
"That's fine, I'll do it that way.
But you're coming chicago white sox jersers atlanta braves jersers on here and saying that you weren't aware of Jeter's plan to trade players and slash payroll? We're starting with a lie, Rob, like, that's where we're staring!"
Manfred responded, "I'm not going to sit here and have you call me a liar." He then said that the first payroll plan from the new ownership group arrived at the league office two days ago.
Manfred earlier defended the Stanton trade and said that Marlins fans shouldn't be upset with the decision to move one of the league's top players.
“Look, I think that it’s kansas city royals jersers important for new owners to come in, evaluate the state of their franchise, decide where they think they’re headed long term and kind of write with a clean slate,” Manfred said in November, when rumors of a Stanton deal were heating up.
“I think it’s unfair really to criticize a decision if it turns out to be the decision to move a player who has a contract that somebody else negotiated,” he added.

remmen en carb

beste han, mijn ervaringen met greenstuff zijn zeer positief. duidelijk meer remvermogen. als je echt meer remvermogen wil dan moet je naar een bekrachtiger gaan.

carb. en wax-stat sproeiers. deze werden vooral omgebouwd naar standaard sproeiers omdat de wax-stat moeilijk te verkrijgen waren. dat is niet meer het geval en de twee typen die er zijn kunnen uitgewisseld worden. een andere reden voor ombouw was de prijs, maar een ombouwset zonder sproeiers is net zo duur als twee wax-stat sproeiers dus waarom dan ombouwen. als de wax-stats nieuw zijn werken ze perfect en mijn advies is dan ook gewoon nieuwe wax-stas monteren.

m.vr.gr.  kees

Betreft Greenstuff:  Ik heb

Betreft Greenstuff:  Ik heb de standard 'road formula' van EBC Greenstuff samen met standard schijven onder mijn Stag.

Persoonlijk vind ik ze iets beter dan de gewone spul die daarvoor onder zat, maar niet veel beter. 

Wat ik wel een merkbare verbetering vond was het vervangen van de rubber flexibele slangen met gevlochten/gewapend slangen.  Hierdoor was de pedaal gevoel een stuk harder dan eerder gezien de slangen niet de kans krijgen om de zwellen.

 

Julian

Nog een keer remmen en een carb overhaul

 Beste Kees en Julian,

Bedankt voor jullie reactie. Het helpt mij in mijn overwegingen. Mijn Spit heeft al met staal ommantelde remslangen dus een toevoeging met greenstuff lijkt mij niet verkeerd. Rembekrachtiging gaat mij een brug te ver ......... da's veel te luxe.

Wax-stat of gewone jets. Waarschijnlijk dus gewoon origineel houden. By the way hoe reageren wax-stats op de warmte die afkomstig is van de uitlaat? Zorgt die warmte er niet voor dat de sproeiers dicht gaan en vervolgens de motor van brandstof onthouden wat weer voor minder koeling zorgt? De brandstof heeft immers een koelende werking. Klopt deze redenering of hoor ik tastend in het duister ergens een klok luiden?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en nieuwe ideeen hoor ik graag.

Groeten,

Han.

wax-stat

beste han,

dat de sproeiers zich inwendig intrekken als de temperatuur stijgt klopt. dat is het hele principe van het systeem.

zie het als een soort van automatische choke, gaat geleidelijk dicht naarmate de temperatuur stijgt. maar dicht is dicht en daarna krijgt de motor zijn normale hoeveelheid brandstof indien e.e.a. goed is afgesteld.

dit afstellen gebeurt bij een motor die op bedrijfstemperatuur is.

m.vr.gr.

kees

Wax-stat

 Beste Kees,

Zit er dan een soort dubbel choke systeem op? Handchoke en automatisch? Of blijven de wax-stat tijdens de rit constant variëren. Moeten bij een revisie de wax-stats ook vervangen worden? Tot nu toe is er nog nooit wat aan gebeurd.

Groet,

Han.

wax stat

beste han, je zou het inderdaad een soort van dubbel choke systeem kunnen noemen. bij wax-stat sproeiers kan je de chokeknop sneller terugduwen dan bij de standaard sproeiers. bij "revisie" vervang je altijd de naalden en de sproeiers, de wax zit in de sproeiers.standaardsproeiers kosten ong.€22 p.s. en wax-sta sproeiers ong.€41 p.s. de naalden zijn allemaal rond de €10. de standaardnaald is iets rijker dan de naald voor wax-stat. een ombouwset excl.sproeiers kost ong.€77. voor een echte revisie zouden eigenlijk de asjes en de gaskleppen ook vernieuwd moeten worden, maar als de auto goe liep en ook door de keuring kwam is dat niet echt nodig lijkt mij.

tijdens de rit varieren de wax-stats niet constant want als alles op bedrijfstemperatuur is is de was gekrompen en de sproeier dus ingetrokken. hier komt alleen verandering als de motor weer koud is.

m.vr.gr.

kees

 

Wax stat

 Beste Kees,

Hartelijk dank voor je heldere uitleg! Ik hou je op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Groet,

Han.

greenstuff en caburatie

 Hoi Han,

 

Ik rijd nu alweer 6 jaar met greenstuff en siliconenvloeistof in mijn spitfire. Nu 50.000 kilometer verder en vele alpenwegen bereden, kijk ik met veel plezier terug. Greenstuff geeft net dat beetje extra wat je goed kan gebruiken zonder bekrachtiging. metaalommanteling voor de slangen maakt het waarschijnlijk nog wat beter. De siliconen is erg persoonlijk, zoals je ook al in de replies hebt gezien. Ik wil echt niet anders meer en heb ook mijn TR6 voorzien. Wel natuurlijk allemaal nieuw rubber als je het gaat doen.

 

Mijn Su's heb ik laten reviseren bij Lex Dop. Prima service en ze zijn gewoon weer als nieuw voor een redelijke prijs! Geen waxstats of grosejets maar gewoon standaard. Waxstats geven toch op den duur wat problemen en de spitfire SU's heeft eigenlijk een te kleine vlotterkamer (opwaardsekracht) voor de grosejets.

 

Happy spitfiring!

 

Jasper

Greenstuff en carb

 Beste Jasper,

Bedankt voor je reaktie! Die Greenstuffs gaan er komen incl een paar standaard nieuwe schijven. De metaal ommantelde remslagen zitten al twee jaar op de auto. Ik kan haast niet wachten om het resultaat te ervaren.

Tot Triumphs,

Han.