Triumph Parts Day - Expo Houten 13 november 2016

Voor alle Triumph-liefhebbers van Nederland een “must”, grootste Triumph onderdelen meeting! Toegangsprijzen weer naar oud niveau!

De samenwerkende Triumphclubs in Nederland: Club Triumph Holland (CTH), Triumph Spitfire Club (TSC) en de Stag Club Nederland (SCN) nodigen hun leden graag uit om de Triumph Parts Day (de TPD 2016) te bezoeken, maar ook om mogelijk daar overtollige onderdelen te verkopen. De TPD was voorheen bekend als de Triumph Onderdelen Dag (ODD). De toenemende bekendheid in het buitenland heeft de organiserende Triumphclubs doen besluiten voor een meer internationale benaming: Triumph Parts Day. Het spreekt voor zich dat ook leden van de TR Club Holland (TRCH) van harte welkom zijn. Al deze leden zullen tegen de gereduceerde entreeprijs van € 5,-- de TPD kunnen bezoeken. Partners natuurlijk tegen dezelfde prijs!

Om zo’n beurs mogelijk te maken steken ook nu weer leden van de organiserende Triumphclubs de handen uit de mouwen. Vele handen maken nu eenmaal “licht werk”. Opbouw, ontvangst van de standhouders, bemensing van de clubstands, afbraak: al die zaken vragen zo hun aandacht. Organisatoren CTH, SCN en TSC vragen ook bij deze TPD 2016 om hulp daarbij. Aanmeldingen daarvoor worden op zeer hoge prijs gesteld.

Op de TPD 2106 worden vele bekende handelaren uit binnen- en buitenland verwacht, die vaak werken met aantrekkelijke beursaanbiedingen. Daarnaast zullen ook particulieren hun Triumph-waren aan de man brengen. Dus écht iets voort de snuffelaars die al geruime tijd dat éne ontbrekende originele onderdeel zoeken en dat op de TPD 2016 mogelijk zullen gaan vinden. Ervaring leert dat ook complete Triumphs op de beurs van eigenaar wisselen. Dus ook dat aanbod wordt op de TPD 2016 verwacht.

Leden van Nederlandse Triumphclubs hebben de nodige voordelen op de TPD 2016. Gewone bezoekers betalen € 10,-- p.p., maar leden van Nederlandse Triumphclubs (dus ook die van TRCH) betalen op vertoon van hun ledenpas (voor SCN-leden een printje van een Stag-flits) een entreeprijs van € 5,-- p.p. en dat geldt óók voor hun partner. Onder de 16 jaar wordt zelfs geen entreeprijs gevraagd. Vermommingen mogen hoor, maar moeten wel overtuigend genoeg zijn voor onze kassabemanningen! En dan wel aanhouden tijdens het bezoek!

Niet alleen de entreeprijs is bescheiden, maar ook de huur van een eigen stand om wat méér onderdelen te verkopen of zelfs een hele (al dan niet overcomplete) Triumph of Standard is ronduit goedkoop. Voor € 1,-- (één hele Euro) per m2 kan men als lid van een Triumphclub terecht met de eigen Triumph-spullenboel, óf met die overcomplete Triumph. Niet-leden en handelaren betalen daarvoor op TPD een veelvoud. Dus écht voordeel voor leden van Triumphclubs. Kost zo dus écht niet veel!

Maar ook kunnen leden van de Triumphclubs op een andere manier gebruik maken om van hun overbodige spullen in kleinere omvang of hoeveelheid af te komen. Dat kan via de succesvolle “bring & buy” formule.
Dat werkt als volgt: leden van de Triumphclubs nemen overtollige Triumph-onderdelen mee naar TPD en melden zich bij de “bring & buy” stand. Daar betalen ze per te verkopen item € 1,-- op voorhand aan de organisatie (vier velgen of twee identieke schokbrekers zijn dan bijv. één item). Dát bedrag is overigens zogeheten “non-refundable”. De aanbieder geeft daarbij aan: • wat het aangeboden item voorstelt (niet iedereen is zo technisch!!) • wat de prijs die hij/zij daarvoor als vraagprijs wil stellen • én wat/hij als minimumprijs wenst te ontvangen. Wordt het item verkocht, dan wordt als commissie door de TPD-organisatie 10% verlangd en krijgt dus de gelukkige verkoper 90% mee naar huis, minus natuurlijk die eerder betaalde ene Euro.

Dus, de Triumph Parts Day is de uitgelezen plaats om voor leuke prijzen de ontbrekende onderdelen voor uw Triumph te scoren, maar ook overtollige te slijten.

Door flink wat handelaren wordt er op de TPD 2016 new old stock, gebruikte Triumph-onderdelen en veel gereedschap aangeboden. Uiteraard zijn er ook restauratiebedrijven aanwezig die (deel)restauraties aan Triumphs kunnen uitvoeren, maar daarnaast presenteren bedrijven zich die het reguliere en groot onderhoud kunnen verrichten. Dit laatste is vooral prettig omdat er bij de meeste huidige garagisten steeds minder kennis blijkt van klassieke automobielen zoals van onze Triumphs. De bedrijven die zich op TPD 2016 presenteren kunnen ervoor zorgen dat Triumph-rijders ook in de komende vele jaren met hun rijdend erfgoed kunnen blijven rijden en genieten.

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om onderdelen en het kopen en verkopen daarvan. Het is ook een gezellige meeting waar je met elkaar kan praten en discussiëren over Triumphs of andere goede dingen in het leven. Er is gelegenheid om een drankje en een hapje te nemen in het Expo-restaurant in de hal. Óók als u dus niets “technisch” nodig heeft voor uw beautifull huidige Triumph is een bezoek aan de Triumph Parts Day zeker de moeite waard!

Vanzelfsprekend zijn ook de organiserende Triumphclubs aanwezig met hun stands en/of clubshops. Natuurlijk is er op die stands de nodige knowhow aanwezig voor eventuele technische support. Met zoveel techneuten bij elkaar blijft geen probleem onopgelost. Om diverse uiteenanderzettingen te ondersteunen wordt ons Triumph-chassis met opengewerkte motor opnieuw tentoongesteld.

Ook zullen de registers met een eigen stand aanwezig zijn. Wist u dat u sinds enkele maanden een CTH Register Certificaat kunt aanvragen voor zijn of haar geregistreerde Triumph? Geheel gratis en exclusief voor CTH leden? Op de Triumph Parts Day kunt u hierover de gewenste informatie krijgen, hoe uw voertuig te registreren en hoe het certificaat aan te vragen.

En dus:

De Triumph Parts Day wordt georganiseerd in hal nr. 2, dat is de grote hal, van Expo Houten, Meidoornkade 24, 3992 AE in Houten. Openingstijden van 10.00 tot 16.00 uur. Expo Houten is eenvoudig te bereiken via de A27, afslag Houten. Het Expo-complex is met borden aangegeven en het parkeren is gratis.

Voor meer informatie, maar ook over deelname als standhouder, kunt u mailen met evenementen@triumph.nl of bel met de landelijke evenementen coördinator,Theo Ouborg 06-53290563 of neem contact op met uw eigen evenementenpersoon, Yvonne Westerveld (TSC) of Pieter Jan Witvliet (SCN).

Aanmeldingen voor hulp voor/tijdens de TPD 2016 ook heel graag naar de onderscheiden evenementen coördinatoren, Theo, Yvonne en Pieter Jan. U kent de mailadressen en mobnummers!