Spatsmering spindle ontsteking TR4 ??

Afgelopen zondag ben ik tijdens de Triumph connect tour gestrand, als gevolg van een vastgelopen ontsteking. Ik heb een TR4 blok met een  DM2P4 ontsteking. De spindle was agv te weinig/geen smering muurvast in de bronzen bus gaan zitten, waardoor de gehele ontsteking uit de pedestal werd geduwd. gelukkig geen verdere schade, behalve dan het ontstekingshuis. Ik heb de boel  inmiddels al weer aan de praat gekregen, maar het valt mij op  dat de bronzen bus voorzien is van een gat waar de olie in kan lopen. De groef in de spindle zorgt daarna voor het transport van de olie naar de drive-dog. Echter ik vraag me af of er überhaupt wel voldoende olie bij dat gaatje kan komen. Het ontstekingshuis is iets afgevlakt zodat  daar wel ruimte voor is, maar ik betwijfel of dat de spatsmering voor voldoende aanvoer zorgt. Nadat ik de ontsteking terug heb gebouwd en een tijdje de moter heb laten draaien,vind ik het daar toch nog verdacht droog. De olie komt bij mij niet veel verder dan het aandrijftandwiel voor de toerenteller + drivedog.  Heeft iemand een idee of ervaring met betrekking tot dit probleem?

groet

maarten