TR6 op vijf poten ?

 Wie wat wat dit is ?

Afgelopen weekend liep mijn TR6 tijdens het accelereren opeens op vijf poten ; daarna weer kort op zes, sputteren, stoten en een keer back-fire tijdens het accelereren.
Bij langzaam versnellen weer even op zes poten daarna bij constante snelheid weer op vijf.
Auto weggezet en de volgende dag gestart ; Start prima maar loopt nu permanent op vier / vijf poten. 
Motor loopt wel goed stationair maar wel op vijf poten.
Zo te voelen aan het spruitstuk lopen cilinder vier en/of zes niet mee.
Even wat technische feiten :
- TR6 met SU's.
- Gloednieuwe bougies (NGK Iridium)
- Gloednieuwe rotor en verdeelkap
- electronische ontsteking (Petronix)
- alle kabels gecontroleerd
 
rara waar moet ik de zoektocht beginnen.  Ik denk zelf een brandstof toevoer probleem.
Wellicht het in-line filter.  Wie helpt me op weg ?
 
Dank
Dirk-Jan
 

Topic sluiten

Om het topic af te sluiten.
Carterdruk was veel te hoog en de compressie was verdwenen op een aantal cilinders.
Tijd voor motorrevisie. Aantal zuigerveren bleken gebroken kortom blok geheel gereviseerd.
Rijdt en loopt nu weer zoals het hoort !

BachJohann

I recently came across your blog and have been reading along. I thought I would leave my first comment. I don't know what to say except that I have enjoyed reading. teer counter

t schaap met.....

Eerst maar es uitzoeken welke niet mee doet of doen, bougiekabels losnemen tot je de boef hebt (dan merk je geen verschil in lopen) gebruik een tang of iets dergelijks of je moet schokbestendig zijn, dan een kijken of de bougie vonkt, dwz bougie eruit en aan massa kijken of er een vonk is zo niet andere bougie of kabel! ook de verdeelkap kan natuurlijk een pootje overslaan, dat allemaal goed, klepspelingen en of compressie meten van de weigerachtige cilinder.
brandstof denk ik niet, of er moeten dan 3 niet meedoen (vlotternaald)

succes!