pdwa switch tr6

Ik ben wat scherper naar het remsysteem van mijn tr6 gaan kijken. Daarbij viel me de pdwa switch op, in die zin, dat die in mijn 1973 uitvoering buiten werking is gesteld. Waarom weet ik niet. Ik weet wel waarvoor hij dient, maar ik neem aan dat bij regelmatige controle van het remoliereservoir hij eigenlijk niet nodig is. Is dit correct?

Ik kwam het een en ander op het spoor toen ik ging nadenken over het BRAKE lampje op het dashboard. Ik dacht dat dat brandde bij het aantrekken van de handrem, maar dat is niet zo!

Wie weet daar meer van?

 

pdwa switch tr6

Geen enkele reactie op mijn probleem. Schijnt erg moeilijk te zijn. 

pdwa switch

 Deze schakelaar dient om te waarschuwen zodra er een lekkage probleem is in het remsysteem. Het zuigertje in de unit verschuift bij het wegvallen van druk bij voor of achterremmen door een lekkage en sluit zodoende de leiding naar de lekkage zo goed als af. Als alles goed functioneerd gaat dan het lampje in het dashboard branden. De bedrading is doorgelust met het oliedruklampje. Bij de Amerikaanse uitvoeringen van na '72 is e.e.a. tevens doorgelust naar een anti run-on klep in het millieu-systeem via de oliedrukschakelaar welke 3 aansluitingen heeft. Omdat dit systeem nogal storings gevoelig is zijn bij de meeste zessen de draden van de PDWA schakelaar afgekoppeld omdat het lampje te pas en te onpas ging branden zonder dat er iets aan de hand was in het remsysteem. Ergo regelmatige controle van het remolie-reservoir en de remwerking van zowel voor als achter moet voldoende zijn.                                                     Beter een laat antwoord dan geen antwoord. mvg Kees  

 

pdwa switch tr6

 Bedankt Kees, voor je zeer heldere antwoord. Zelfs mijn garage weet dit blijkbaar niet, anders hadden ze dat wel gezegd, denk ik.

Techniek blijft vol verrassingen!

 

jef laenen