smoke(rook)

Goededag,

 

Graag leg ik het volgende voor.

Ben de bezitter van een tr6 injectie. Onlangs werd de motor totaal gereviseerd.

Dus : krukas gebalanceerd. Nieuwe Nokkenas Gehoond nieuwe zuigers en zuigerveren , loodvrij, uitgeliterd

Nieuwe kleppen nieuwe klepstoters en klep bediening etc. etc. etc.

Resultaat.: een extreem rokende motor, na dieselen  Kleur rook bruin/beige

De motor reviseerder zegt dat de nokkenas de schuld is ( te gekieteld). De injectie druk is goed. de onsteking is het klokje rond geweest(helpt niet) Injectie alle injectoren werken en pulseren goed.

Volgens reviseerder(heeft de motor weer geopend) geen scheuren of wat dan ook.

Wie begrijpt hier iets van..( compressie ?) Zelfs de benzine is vernieuwd

 

Gaarne uw reactie,,

J.C.H.Zandvliet

vervolg smoke(rook)

Beste mensen,

 

Bedankt voor jullie reactie Clements en Jasper.

De motor is weer open. De nokken as is 290/303 graden met een lift van 7,03 mm

Is het mogelijk dat het roken komt door deze(verkeerde ?) nokkenas. Ik kan de originele graden en lift van

de cp injectie motor niet vinden. Ik wil graag een wat snellere nokkenas nu de motor toch helemaal gereviseerd wordt.

Overigens gaan we alle genoemde punten na lopen. Maar eerst moet de motor weer dicht etc. Dus of ik de nokkenas moet veranderen blijft nu even de vraag ?

Daarbij blijkt nu dat er CR inlaatspruitstukken van de injectie op zitten. Maat is iets anders. Ben op zoek naar Cp

inlaatspruitstukken. Wie heeft er  3 ?

Bedankt voor jullie aandacht,

 

Jeanot Zandvliet

vervolg smoke(rook)

Beste mensen,

 

Bedankt voor jullie reactie Clements en Jasper.

De motor is weer open. De nokken as is 290/303 graden met een lift van 7,03 mm

Is het mogelijk dat het roken komt door deze(verkeerde ?) nokkenas. Ik kan de originele graden en lift van

de cp injectie motor niet vinden. Ik wil graag een wat snellere nokkenas nu de motor toch helemaal gereviseerd wordt.

Overigens gaan we alle genoemde punten na lopen. Maar eerst moet de motor weer dicht etc. Dus of ik de nokkenas moet veranderen blijft nu even de vraag ?

Daarbij blijkt nu dat er CR inlaatspruitstukken van de injectie op zitten. Maat is iets anders. Ben op zoek naar Cp

inlaatspruitstukken. Wie heeft er  3 ?

Bedankt voor jullie aandacht,

 

Jeanot Zandvliet

rook

Hallo J. zandvliet

Ik heb je verhaal gelezen en kom tot de volgende conclusie.

het nadieselen komt door dat er koolresten van onverbrande brandstof achterblijft in de cylinderkamer. deze gaan gloeien ,dus dat zit ook in je uitlaat bij gas geven komt dat er uit, dat geef die bruine rook.

het volgende moet je controleren

de nokken as is vervangen staat die wel op tijd?

ontsteking staat telaat

contacthoek van de punten 6 cyl

de juiste bougies gemonteerd.

word er niet teveel brandstof in gespoten.

luchtfilter niet verstopt krijgt de motor voldoende lucht.

ik hoop dat je wat aan hebt.

 

gr clemens

 

Ik kan niet opmaken of je wel

Ik kan niet opmaken of je wel of niet de compressie hebt gemeten, want dat is een interessante meting.

Volgens mij kan je het beste het volgende lijstje afwerken.

1) Klepspeling en timing te meten en zonodig afstellen

2) Compressie (alle cilinders gelijk, waarde zelf komt op een tweede plaats)

3) Overdruk op het koelsysteem en het oliecarter meten

4) Vonk en tijdstip van de vonk contoleren (contacthoek en contactpunt en bougieelectrode afstand)

5) Tja en dan de brandstof......injectie ben ik niet mee bekend, maar als alle injectoren werken, zou ik mij voor kunnen stellen dat ook hier te timing (het juiste moment van inspuiten) een rol speelt,samen met de hoeveelheid. In Eemnes zit powerprops die ervaring met PI heeft.

4) Kan je nog wat meer vertellen over trekkracht en te behalen snelheid (of rijdt hij helemaal niet)

Veel succes

Jasper