Stotterende auto

 Hallo, Ik ben Frits Emsbroek,

Ik heb een Tr3A van 1958 en de laatste tijd is het rijden geen plezier meer.

Ik start de auto en dat gaat goed en ga dan rijden, als hij 3 a 4 km gereden heeft begint de motor te stotteren, maar blijft wel rijden. Vorig jaar deed zich dit euvel ook voor en kwam er ook nog een geweldige knal bij.

Daarn heeft de auto weer een tijdje goed gelopen, maar nu begint het weer.

Afgelopen pasen zijn we naar Duitsland gereden vanuit Lochem, en bij Eibergen begon het stotteren. Ik dacht ik rij en zolang ik rij gaat het nog, na verloop van tijd was het opeens over en hebben we elke dat zo'n 300 km gereden.

Aan het eind weer op weg naar huis begon het weer en als ik maar voorzichtig gas geef dan gaat het nog maar als ik het gaspedaal indruk dan begint het stotteren.

Wat kan dit zijn?? 

The site is looking piece

The site is looking piece garish and it gets the guests eyes. Outline is really basic and a decent easy to use interface. satta

Incredible learning, do

Incredible learning, do anybody mind only reference back to it high trust flow backlinks

Much thanks to you a cluster

Much thanks to you a cluster for offering this to every one of us you really acknowledge what you are discussing! Bookmarked. It would be ideal if you additionally look for exhortation from my site =). We could have a hyperlink change contract between us! Men's health

Much obliged for setting

Much obliged for setting aside an ideal opportunity to examine this, I feel firmly about it and affection adapting more on this subject. view talay 2

I have bookmarked your online

I have bookmarked your online journal, the articles are path superior to anything other comparable web journals.. a debt of gratitude is in order for an extraordinary online journal! PACE Program

stotteren

Dit is waarschijnlijk een ontstekingsfout. De knal die je noemt is een ontijdige vonk. Het euvel treedt pas op wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is. Dus; breng de motor op bedrijfstemperatuur en neem dan de verdelerkap eraf om de spleet tussen de contactpunten op te meten. Waarschijnlijk staan de puntjes te dicht op elkaar, waardoor ze op den duur niet meer open gaan, zeker als je 'gas' geeft. Je moet begrijpen dat de plaat waarop de contactpuntjes gemonteerd zijn in het midden draaibaar gemonteerd op de bodemplaat daaronder (waarop de centrifugaal vervroeging vast zit). Die onderste plaat heeft een kraag waar de rotorspindel doorheen steekt. Het gat in het midden van de plaat waarop de contactpuntjes zitten, valt om die kraag heen. Na al die jaren gebruik is de ruimte tussen de kraag en het gat in de plaat van de contactpunten wat ruim geworden.

Bij gevolg kan het zijn dat jij de contactpunten afstelt, terwijl de plaat ten opzichte van de kraag tot het uiterste verschoven zit in de richting van de opening van de contactpuntjes. Je doet keurig de voorgeschreven afstand. Je gaat rijden en de balg van de vacuum vervroeging trekt met zijn haakje de plaat waarop de contactpunten zitten naar zich toe. Zie je dat het gat in die plaat tegen de tegenovergestelde kant van de kraag aan gaat liggen? Als dezeverschuiving (bijna) net zo goot is als de afgestelde opening tussen de contactpunten, gaan die dus niet meer open. (Ervaringsfeit).

Is de ruimte tussen het gat en de kraag wat te ruim geworden, haal ze dan beide uit het ontstekingshuis. Door er nu een rondebektang van onderaf doorheen te steken en de tang -met druk- rond te draaien, kan je de kraag wat ruimer maken, waardoor het gat beter gevuld raakt.

Als dit je probleem niet oplost, melden. Wanneer dit het probeem oplost, ook melden graag.

E-mail adres

 Ik ben vergeten mijn e-mail adres te geven: f.h.emsbroek@planet.nl

Mob tel : 0622744735

 

 Met mijn TR6 heb ik een

 Met mijn TR6 heb ik een soortgelijk euvel gehad. Hij reed perfect maar soms sloeg de motor bij het verkeerslicht af en dan kreeg ik hem niet meer aan de praat....startmotor draaide rond, maar verder geen leven. Kap open en vooral deskundig kijken :-). Na 15 minuten kreeg ik hem dan plotseling weer lopend en dan reed hij alsof er niets was gebeurd. Erg vervelend en na ruim 1 jaar ben ik er achter gekomenat de oorzaak was. Het was een slechte bobine. De bobine zit bij een TR6 op het blok gemonteerd en warmt gemakkelijk op. Bij stilstand (verkeerslicht) blijft er nog meer warmte onder de motorkap hangen en sloeg de bobine door en kwam er geen vonk meer in de verdeler.  Bij het openen van de motorkap verdween de warmte en koelde de bobine langzaam af tot een temperatuur waarbij hij niet meer doorsloeg. Ik heb de bobine omgewisseld voor een Bosch type (etiketjes eraf en Lucas sticker erop en je zou zeggen dat het origineel is.....). Let op je heb de zgn rode en blauwe bobines van Bosch. Welke je moet hebben hangt er vanaf of je een voorschakelweerstand hebt.

Als proef kan je natuurlijk een willekeurige bobine proberen die op de juiste spanning werkt (12V of 9V)

Succes