Kleine roest / rot in chassis trailing arm passagierzijde.

 Hallo allen,

ik ben in het bezig van een Triumph TR6 uit '75 US. Toen ik de auto op de brug had voor controle c.q. zomerklaar maken, zag ik een kleine roestplek in de achterste trailing arm (waar ophanging achterwiel gemonteerd zit) aan de passagierszijde.

Na verdere inspectie, blijkt een klein gedeelte rot te zijn. gaat om een plekje van ongeveer 4 bij 4 cm in dit chassisdeel. Aan de andere kant, dus aan de bestuurderszijde is deze gewoon hard.

Nu lees ik via Rimmer-Bros of Moss sites / onderdelen boek, dat bij roestschade in deze chassis delen het vervangen van deze volledige trailing arm noodzakelijk is. Wat dus betekend dat dit bodyoff aangepakt dient te worden. Rest van het chassis is gewoon hard, dus het gaat alleen om dit stukje.

Hebben jullie ervaring met roestreparatie aan dit gedeelte van het TR chassis. Kan ik zonder problemen hier een nieuw stukje inlassen? Of is het vanwege sterkte in dit chassis onderdeel toch van belang dat de volledige arm vervangen moet worden. 

roest bij trailing arm

 Neem aan dat de roestplek zich in de chassisbalk bevind en niet in de al. trailing arm.

Je moet beseffen dat deze balk het "zwakste" deel van het chassis van de TR5-6 is en nogal wat te vreduren krijgt aangezien hier de "trailing arm"aan bevestigd is.

Repareren is mogelijk als de lasser maar weet waar hij mee bezig is. Het betreft dus niet even een stukje laswerk voor de APK. Zelf heb ik door een mij bevriende lasser reeds bij 2 TR zessen e.e.a. laten repareren c.q. inlassen en zelfs is er bij 1 TR6 de komplete dwarsbalk van het bchassis waar de trailing arm aan bevestigd zit vervangen zonder de auto van het chassis te lichten. Hier zijn ooit speciale balken in 2 delen voor gemaakt zodat er "binnendoor"gelast kon worden. Dat vergt wel vakmanschap want dan ben je bezig met de uilininmg van de achterzijde van de auto.

Je kan altijd kontakt met mij opnbemen voor verder advies.

mvg Kees 0651595219. schuppen@planet.nl