Toegevoegd: handleiding site-onderhoud

Voor degene die de inhoud van de site onderhouden is een handleiding toegevoegd voor een paar functies. De handleiding is te vinden in de linkerkolom onder "Overige functies" (zichtbaar na inloggen).

 

koelproblemen

@font-face {
font-family: "Calibri";
}@font-face {
font-family: "Cambria";
}p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }a:link, span.MsoHyperlink { color: blue; text-decoration: underline; }a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed { color: purple; text-decoration: underline; }div.Section1 { page: Section1; }

Help !! ik weet het even niet meer……

 

Beste mensen:

Het gaat over mijn TR3a 1959.

 

Wat kan de oorzaak zijn van het verliezen van ongeveer een 1 à 2 liter koelvloestof na het afzetten van de motor?

Tijdens het rijden wordt de motor volgens de meter +/_ 90 graden.
Langzaam,snel, lang of kort rijden maakt niet uit.

 

(Bijvoorbeeld na een rit van 150 km, temperatuur tijdens het rijden ± 90 ‘C  na stilstand van ca 15 minuten weer starten (komt dan moeiljijk aan de praat) en verder voor  nog ± 2 km waarna de temperatuur op loopt tot kookpunt en via de overloop ca  1 à 2 liter vloeistof via de overloop eruit gooit. De geforceerde kenlow fan slaat dan ook niet aan !

Inmiddels al een nieuwe radiator en slangen aangebracht, een nieuwe thermostaat (74’) en nieuwe kachel slangen. Radiatuur en blok al een keer doorgespoelt.

 

Wie kan mij een mogelijke oorzaak geven?

 

Eerder tip als oorzaak:

Een luchtbel in het syteem, vraag hoe deze definitief te verwijderen (inclusief kachel)

 

Voor Jullie tips en reacties bij voorbaat alvast bedankt

 

André van Beek

Apeldoorn

vanbeek@kompaan.nl

06 81289114