Tr6 motor houdt soms iets in.

Hallo, ik heb mijn TR6 carburateurs laten afstellen, pakkingen zijn vervangen ect. ja het is duidelijk merkbaar de motor start direkt en draait stationair gelijkmatig en goed. Inmiddels vandaag nog voor de tweede keer de carburateurs weer iets laten bijstellen.

Toch blijft onderstaande probleem zich voor doen:
Wanneer ik optrek en overschakel naar een hogere versnelling, houdt de motor iets in,(schokkerig) maar dit gaat ook direkt weer over. Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Verneem graag uw reactie.

mvg. Hennie Peters.

Tr6 motor houdt soms iets in

Het is al weer een tijd geleden dat ik mijn vraag op de site plaatste. Inmiddels is het probleem verholpen maar het heeft wel even geduurd voordat de oorzaak was gevonden.

Heb in april de Stromberg carburateurs laten reviseren bij een ,meende ik, oldtimer specialist met kennis van dit soort zaken. Zoals eerder vermeld liep de motor na de revisie niet zoals het hoorde, bij snelheid maken schokkend en stotterend lopen, tot grote ergernis. Ik had immers een flink bedrag met 3 nullen betaald voor de revisie van de carburateurs ! Nog eens weer terug naar dit bedrijf, maar probleem bleef onopgelost.

Wat moet je dan?

Een andere specialist raadplegen, hij gaf direkt aan dat voor 99% zeker het een brandstof probleem is. Maar zei, ga terug naar de oldtimer specialist die de revisie heeft uitgevoerd, je hebt er een flink bedrag voor betaald dus moet het 100% zijn. Helaas gaf deze geen reactie en heb ik een oldtimer specialist in Neede bezocht, hij wist gelijk wat het probleem was: viperlock !

De brandstofleiding is omgelegd langs de accu, opnieuw CO2 en andere condities gemeten per carburateur en deze zijn opnieuw afgesteld want ze stonden veel te schraal. Trekkracht bij lage toeren is flink verbeterd het weer een genot om in de Tr6 te rijden.

Resultaat: 100% en de het factuurbedrag viel reuze mee.

gr. Hennie Peters.

Tr6 motor houdt soms iets in

Inmiddels de bobine laten vervangen en carburateurs nogmaals opnieuw aflaten stellen. Momenteel rijdt de Tr6 goed en is het inhouden bij op schakelen naar hogere versnelling zo goed als over. Heel iets is het soms nog merkbaar, ga nu een lood toe voeger van Miller uitproberen en kijken of dit voor een nog beter resultaat zorgt.

gr. Hennie

carburateurs

Beste Hennie, is alles bij jouw TR6 nog origineel??
Vaak zijn ze omgebouwd naar SU carburateurs.
Tevens zijn afhankelijk van het bouwjaar enige milieu-zaken nog aanwezig, dan wel gedemonteerd.
mvg Kees

Hallo Kees, alles is nog

Hallo Kees, alles is nog origineel dus Stromberg en milieu-zaken.

bjr is 1976.

Deze Stromberg zijn gereviseerd vorige week en alles is opnieuw afgesteld.

gr. Hennie

TR6 motor inhouden

Beste Hennie, er zitten nogal wat milieuzaken op de TR6 van '76. Volgens mij ook een EGR klep.
Deze kan soms vervelende storingen geven. Er zit een membraam in met een rechtstreekse verbinding naar het inwendige van de cilinderkop. Of dat bij jouw storing geeft betwijfel ik. Ik ben echter geen
voorstander van al die milieu-zaken en zie die het liefst in de kliko. Maar dat is natuurlijk dan niet
meer origineel.
Mijn eerste gedachte gaat naar de ontsteking en daarna naar het 100% synchroon staan van de carburateurs en mogelijk iets aan de zuinige kant. Mvg Kees

Kees, dank voor de tips, ga

Kees, dank voor de tips, ga eerst naar de ontsteking kijken.

gr. Hennie